پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118130
بازتاب پيام ويدئويي "ظريف" در رسانه‌ها
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1290

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز گذشته بيانيه اي ويدئويي را به انگليسي، فرانسوي، چيني، روسي، آلماني، فارسي و عربي منتشر کرد که با بازتاب گسترده‌اي مواجه شد.



*** فرانس پرس: ايران به شدت از آمريکا انتقاد کرد

خبرگزاري فرانسه گزارش داد، در حالي که مذاکرات هسته اي تهران و گروه پنج به اضافه يک وارد مرحله حساسي شده است، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش و قدرت هاي بزرگ با امضاي توافقنامه هسته اي مي توانند تاريخ را رقم بزنند.

محمد جواد ظريف در پيامي که در يوتيوب منتشر شد، اعلام کرد: ما در سه هفته آينده فرصتي منحصر به فرد براي وارد شدن به تاريخ داريم .

وي اعلام کرد ايران ‌تلاش مي کند به توافق برسد نه توافق بد نه توافق خوب بلکه توافق عملي و پايدار بر اساس درک متقابل.

وزير امور خارجه ايران با بيان اينکه ما براي پايان دادن به اين افسانه که ايران تلاش مي کند بمب بسازد هنوز زمان داريم خاطر نشان کرد تهران مي خواهد تدابير ملموسي را اتخاذ کند تا تضمين دهد که برنامه هسته اي خود صلح آميز خواهد ماند .

رئيس هيئت ايراني در اين پيام چهار و نيم دقيقه اي يادآوري کرد پرونده هسته اي تهران مي توانست سال ???? هنگام مذاکره با گروه سه جانبه اروپايي حل شود اما دولت بوش با درخواست توقف کامل برنامه غني سازي ايران توافق را از بين برد .

وي خاطر نشان کرد تحريم هاي بين المللي برنامه هسته اي را نه تنها کند نکرده بلکه بر عکس به آن سرعت داده است .

محمد جواد ظريف در اين پيام که مقابل ساختمان وزارت امور خارجه در مرکز تهران ضبط شده است، هشدار داد ادامه دادن به مواضع ترديد آميز به منظور امتياز گرفتن در دقيقه آخر نتيجه اي بهتر از سال ???? نخواهد داشت .

اين ديپلمات ايراني با اشاره به اينکه تحريم هاي بين المللي مردم ايران را به زانو در نياورده است که تسليم شوند، اعلام کرد براي خارج شدن از اين زياده خواهي هنوز فرصت باقي است .

اين پيام هم زمان با انتشار مقاله محمد جواد ظريف در روزنامه لوموند فرانسه منتشر شد که او اعلام کرد جمهوري اسلامي درباره برنامه اتمي خود چيزي براي مخفي کردن ندارد.

جان کري وزير امور خارجه آمريکا روز سه شنبه از مقامات ايراني خواست فرصت تاريخي را از دست ندهند .


*** خبرگزاري آلمان: ظريف در خصوص درخواست هاي غير منطقي غرب هشدار داد


خبرگزاري آلمان گزارش داد : در حالي که مذاکرات ادامه يافت، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران بيانيه اي ويدئويي را به انگليسي، فرانسوي، چيني، روسي، آلماني، فارسي و عربي منتشر کرد. وي هشدار داد درخواست هاي غير منطقي غرب مانع از دستيابي به راه حلي براي اين مناقشه هسته اي در سال ???? ميلادي شد.

ظريف گفت : در حالي که ما به بيستم ژوئيه نزديک مي شويم، من حس مي کنم ضروري است بار ديگر هشدار دهم ادامه دادن به اين مناقشه در تلاش براي دستيابي به امتيازهايي در لحظه آخر، به چيزي بهتر از آنچه در سال ???? ميلادي حاصل شد، دست نخواهد يافت.

وي همچنين به همتايان خود از انگليس، چين، فرانسه، روسيه، آمريکا و آلمان يادآور شد که يک موافقتنامه به بحراني غير ضروري پايان خواهد داد که ما را از پرداختن با يکديگر به چالش هاي مشترکمان، مانند رويدادهاي نگران کننده چند هفته گذشته در عراق، منحرف کرد.

اين در حالي است که ظريف گفت مايل است تدابيري را بپذيرد که تضمين مي کند تاسيسات غني سازي اورانيوم ايران و ديگر مراکز براي ساخت تسليحات هسته اي مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. وي تاکيد کرد کشورش چنين اهدافي ندارد.

جان کري وزير امور خارجه آمريکا پيشتر اين هفته در واشنگتن پست نوشت : ما مي دانيم که شکاف هايي اساسي همچنان بين آنچه مذاکره کنندگان ايران مي گويند مايلند انجام دهند و آنچه آنها بايد براي دستيابي به يک موافقتنامه جامع انجام دهند، وجود دارد.

*** رويترز: ايران تسليم فشارها نخواهد شد

خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت : محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران روز چهارشنبه در پيامي که در يوتيوب قرار داد اعلام کرد ايران آماده است گام هايي را براي تضمين صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود بردارد اما براي دستيابي به يک موافقتنامه با قدرت هاي جهان ( پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) تسليم درخواست ها نخواهد شد.

به نظر مي رسد اين اظهارات ظريف که همزمان با ازسرگيري مذاکرات بين ايران و شش قدرت جهان در وين به منظور پايان دادن به بن بست ديرينه برسر فعاليت هاي هسته اي تهران از طريق يک ويدئو پنج دقيقه اي مطرح شد نوعي واکنش به هشدار آمريکا باشد مبني بر اينکه ايران همچنان بايد ثابت کند برنامه هسته اي اين کشور صلح آميز است.

ظريف در اين ويدئو اعلام کرد يک موافقتنامه هسته اي تاريخ ساز خواهد بود و ايران مايل است اقداماتي واقعي را براي تضمين ماهيت کاملا صلح آميز برنامه هسته اي خود انجام دهد.

وي افزود : من به آنهايي که همچنان گمان مي کنند تحريم ها باعث شده است ايران بر سر ميز مذاکره حاضر شود ، تنها مي توانم بگويم طي هشت سال گذشته و در حقيقت طي ?? سال گذشته ، روند فشار آزمايش شده است. فشار در گذشته باعث به زانو درآمدن ايران نشد ، اکنون نيز اين کشور را به زانو در نخواهد آورد و در آينده هم نخواهد توانست چنين کاري را انجام دهد.

**** سي ان ان: تحريمهاي اعمال شده عليه ايران هيچ نتيجه اي نداشته است

سي ان ان هم سخنان دکتر ظريف درباره گفتگوهاي وين و تاکيد بر زانو نزدن در مذاکرات را بازتاب داد.

اين شبکه آمريکايي گزارش داد ظريف در پيامي ويدئويي که در يوتيوب منتشر شده است اعلام کرده است تحريمهاي اعمال شده عليه ايران هيچ نتيجه اي نداشته است. او تصريح کرده است ايران براي رسيدن به توافق هسته اي، زانو نخواهد زد و تسليم نخواهد شد.

مرجع : سايت خبري باشگاه خبرنگاران جوان

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html